Pozycjonowanie - co to jest, jak działa i czy da się robić to samemu?


  • 05 marca 2019
  • Patrycja

Zdjęcie:

Pozycjonowanie - co to jest, jak działa i czy da się robić to samemu?

Pozycjonowanie – zwane również SEO - to wszystkie działania, które należy wykonać, aby wyżej wyświetlać się w wyszukiwarkach. Im lepiej wykonane pozycjonowanie, tym wyższa pozycja w wyszukiwaniach Google, a co za tym idzie - większy napływ klientów. Nie jest to jedna metoda, ale jest zdecydowanie najbardziej popularna i najbardziej opłacalna. Jakie działania należy podjąć, aby jak najlepiej wykonać pozycjonowanie, aby osiągnąć zamierzone wyniki? Czy to trudne i czy jest to możliwe, aby wykonać takie działania samemu?

OPTYMALIZACJA STRONY

To absolutny punkt, od którego trzeba zacząć. Oznacza to, że trzeba sprawdzić stronę pod kątem tego, czy treści, które są na niej zamieszczone, posiadają frazy kluczowe, czy w tekstach na stronie zawarte są grafiki, sprawdzenie nagłówków, ale przede wszystkim jest to udoskonalenie treści kodu programistycznego – jego uproszczenie jest niewidoczne dla internauty, ale wpływa na to, że roboty wyszukiwarki lepiej radzą sobie z jej znalezieniem. Drugim punktem jest przeprowadzenie takich działań poza obrębem naszej strony internetowej. Oznacza to, że jeśli odnośnik do naszego serwisu pojawia się na innych domenach, Google bierze do pod uwagę i zaczyna uznawać nas jako godną polecenia stronę, automatycznie podbijając nas w wyszukiwarkach. To są właśnie główne działania z zakresu pozycjonowania.

KRYTERIA POZYCJONOWANIA

To, co zostało napisane na górze, to nie jedyne składowe pozycjonowania, które należy wykonać. Jest ich znacznie więcej i nie są mniej ważne, także na nich również dobrze jest się skupić. Co jeszcze wpływa na poprawnie przeprowadzone pozycjonowanie?

FRAZY KLUCZOWE - to bardzo ważny punkt, to są słowa “klucze”, które doprowadzają do tego, że wyświetlamy się wyżej w Google. Dobrze jest ich używać, ale warto je również rozróżniać na każdej podstronie – inaczej będą one ze sobą walczyć w wyszukiwaniach. Takie działanie nazywa się kanibalizmem, bo powoduje, że poszczególne nasze strony “zjadają się” przez powtarzalność słów kluczowych. Dopiero później wygrana strona zaczyna walczyć ze stronami konkurencji. Dobrze jest unikać takich sytuacji.

TREŚCI - mówiąc najkrócej - im więcej ich tworzysz tym większa szansa na szybsze zaistnienie w wyszukiwarkach. Gwarantuje to ciągły ruch na stronie, a roboty indeksujące częściej “sprawdzają” naszą domenę, dzięki czemu szybciej pojawimy się w wyszukiwaniach, a co za tym idzie - więcej potencjalnych konsumentów zacznie nas odwiedzać.

LINKI ZEWNĘTRZNE - dobrze, jeśli pojawiają się one na innych stronach, ale pamiętajmy, że tutaj jakość jest ważniejsza niż ilość. Pojawianie się na średniej jakości stronach, ale częściej, może zostać uznane jako spamowanie, a co za tym idzie - możemy zostać “zbanowani” w wyszukiwarkach. Oznacza to, że nie będziemy się w nich wyświetlać wcale. Lepiej dodać kilka linków na bardziej prestiżowych blogach, zbliżonych tematyką do naszego serwisu, aniżeli wrzucić ich kilkanaście na najróżniejsze strony wątpliwej jakości.

RUCH NA STRONIE – to trochę takie samonapędzanie do wyświetlania się w wyszukiwarkach. Im częściej odwiedzają nas potencjalni klienci, im więcej spędzają u nas czasu, im więcej interakcji – tym wyższe wyniki w Google w przyszłości. Dobrze więc zadbać o naszego odwiedzającego, bo ma być mu u nas przyjemnie, żeby chciał tutaj zostać, a najlepiej, gdyby chciał do nas wrócić.

SOCIAL MEDIA - bezpośrednio nie przyczynia się to absolutnie to naszego wyszukiwania w Google, ale pośrednio - jak najbardziej. Ściśle łączy się to z poprzednim punktem, czyli ruchem. Jeśli prowadzimy działania na naszych kanałach społecznościowych, tym więcej osób skorzysta z naszej strony, ruch na stronie jest więc większy, więc niebawem będziemy częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Coraz wyżej i wyżej... Warto więc zająć się swoimi kanałami social media.

CZEGO NALEŻY BEWZGLĘDNIE UNIKAĆ?

Są oczywiście takie błędy, których za nic w świecie nie powinno się popełniać. Trzeba unikać ich jak ognia, ponieważ przynoszą zupełnie odmienny skutek do zamierzonego. Możemy wtedy doprowadzić do wspomnianego wcześniej bana, a to oznacza, że już nic nam nie pomoże w naprawieniu takiej sytuacji.

Można zaliczyć do nich:

WIRUSY – szkodliwe oprogramowanie, unikajmy tego jak ognia

SZYBKOŚĆ OTWIERANIA STRON – nasza strona nie może otwierać się zbyt wolno, więc należy nad tym popracować

AUTOMATYCZNE GENEROWANIE LINKÓW - innymi słowy spam linkami, nikt tego nie lubi

OSZUKIWANIE GOOGLE – kupione linki czy wymiana nimi, nie przyniesie nam to żadnych korzyści

NAJWAŻNIEJSZE ZAŁOŻENIA

UNIKALNOŚĆ TREŚCI - Google nie lubi powtarzalności, uwielbia, kiedy treści są unikalne, od początku stworzone przez nas samych. Dobrze, żeby były one inne nawet w obrębie jednej strony. Nawet kiedy piszemy o tym samym, dobrze, żeby było to zapisane zupełnie innymi słowami. To wszystko tyczy się również nagłówków i meta opisów. Inaczej nie ma szans na żaden sukces. Możemy sprawdzić czy to, co tworzymy, nie jest plagiatem i jest czymś zupełnie nowym dla Google. Wystarczy skorzystać z darmowych stron lub aplikacji, które sprawdzą to pod kątem ewentualnego plagiatu.

NAGŁÓWKI I META OPISY – tutaj dobrze jest wykorzystać swoje słowa kluczowe. Dobrze byłoby, żeby się tutaj znalazły, wtedy większa szansa na zaistnienie w wyszukiwarce. Jeśli dodajemy do naszej strony czy artykułu, jakiekolwiek obrazki – skorzystajmy z metatagów do opisania obrazka. To pomaga w wyświetlaniu się wyżej w wynikach Google Grafika. A jeśli ktoś szuka obrazka i go znajdzie, może w niego kliknąć i przeniesie go właśnie do naszej strony. I założenia zostały spełnione!

CONTENT MARKETING – tworzenie wysokiej jakości materiałów, zdecydowanie wpływa na wyższe wyświetlanie się w Google. Oprócz tego jesteśmy w stanie budować świadomość marki, jej rozpoznawalność, budujemy silną więź z klientem. To wszystko niezwykle ważne czynniki. Oprócz tego to w pewnym sensie marketing wirusowy - jeśli to, co tworzymy, jest dobre, ludzie chętniej będą się tym dzielić z innymi. Im więcej ruchu na naszej stronie, tym wyższe wyświetlanie się w Google. Wszystko się ze sobą pięknie łączy!

CZY DA RADĘ POZYCJONOWAĆ STRONĘ SAMEMU?

Oczywiście, ale wymaga to poszerzenia wiedzy na ten temat. Nie można zabrać się za to nieprzygotowanym, bo można sobie więcej zaszkodzić, aniżeli zyskać. Nie jest to oczywiście bardzo trudne i niewykonalne, ale nie jest także najłatwiejsze. Dobrze jest zgłosić się do jakiejś firmy, która zajmie się tym za nas i zapewni nam wyższą pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście dobrze jest również zapytać, jak firma rozlicza się za takie działania, czy będzie wgląd w wyniki prowadzenia pozycjonowania oraz jak długo trzeba czekać na efekty.

W ofercie Adconnect znajduje się właśnie pozycjonowanie, a także content marketing, a wszystko zoptymalizowane nie tylko pod kątem wyszukiwarki Google, ale także pod wyszukiwarkę Bing. Warto skorzystać i zrobić to dla swojego przedsiębiorstwa! Oprócz tego klient ma wgląd do wyników przeprowadzanych działań i na efekty naprawdę nie trzeba czekać długo. Profesjonaliści zajmą się tym za dane przedsiębiorstwo, aby miało spokojną głowę!



Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze