Nie pracuj ciężej, tylko mądrzej. Zarabiaj o 25% więcej stosując się do tych rad


  • 14 października 2019
  • Patrycja

Zdjęcie:

Ileż można pisać o organizacji czasu – zapytacie. Można. Bo to nie jest sprawa dla nikogo oczywista. Każdy ma swój własny sposób planowania, albo nie planowania pewnych działań. Okazuje się, że osoby, które decydują się na zorganizowanie swojego czasu mają go znacznie więcej, a jednocześnie zarabiają 25% więcej. Wszystko wynika z ich zaangażowania, umiejętności ustalenia sobie priorytetów, a także finalizowania najważniejszych przedsięwzięć. O niczym nie zapominają i nic nie jest w stanie ich zaskoczyć. Dlatego uważamy planowanie za coś bardzo ważnego! Jednak jak dobrze planować, żeby nie zniechęcić się do tego od razu, a jednocześnie faktycznie sobie pomóc?

Najprostsze metody są najlepsze

Mowa tutaj o kawałku papieru i długopisie. Odrzućmy już zaznaczanie na zielono, różowo i niebiesko. Wystarczy najprostsze możliwe rozwiązanie. Wypiszcie sobie dokładnie wszystko, co macie do zrobienia, a następnie ustalcie priorytety. Ważniejszy jest mail do działu marketingu, czy może spotkanie z szefem? Może wysłanie maila może poczekać, bo ważniejsze jest przygotowanie prezentacji? Musisz wiedzieć co następuje po sobie.
Z resztą – dotyczy to nie tylko pracy i biznesu, ale również życia prywatnego. Musisz pamiętać, że twój syn ma dentystę, a córka jutro idzie na tańce. Że w środę samochód musi być odstawiony do mechanika, a w piątek umówiłaś się z koleżankami wieczorem na wino. W obecnych czasach warto zapisywać wszystko.
Zapisywanie na kartce i planowanie co następuje po czym pozwala pozbyć się chaosu w głowie i swoim życiu. Uporządkować to, co się wokół nas dzieje. Jeśli lubisz rozwiązania technologiczne – doskonale sprawdzą się aplikacje do robienia list, które ściągnąć można na swój telefon czy komputer.

Zjedz żabę. Ze smakiem

Już o jedzeniu żaby mówiliśmy kilkakrotnie, ale to zasługuje na kolejne przypomnienie. Podziel swoje zadania na takie, które muszą być wykonane już i są najważniejsze, na te które są ważne ale mogą poczekać, a także na te które są mniej ważne i nie muszą być wykonane już. Zmierz się z tym, co ważne i pilne – właśnie „zjadając żabę”. Mówi się, że jeśli z samego rana wykonasz zadanie, które jest dla ciebie najtrudniejsze i można byłoby je nazwać praktycznie awykonalnym – lepiej poradzisz sobie z całą resztą, zmotywowana do działania.
Pamiętaj, że nie wszystkie zadania, które wykonujesz muszą być zrobione już, dzisiaj, teraz. Jeśli czujesz, że potrzebujesz przerwy – po prostu ją sobie zrób. Nie napinaj się. Są pewne rzeczy z których bez wyrzutów sumienia możesz dzisiaj zrezygnować. Pamiętaj jednak, aby przepisać je na listę na kolejny dzień.

Pamiętaj o tym, że systematyczność to najważniejsza rzecz

Wiesz co jest bardzo ważne? Aby podobne zadania były obok siebie, a w dodatku aby były one wykonywane systematycznie! Jeśli robimy coś ciągle, konsekwentnie, w podobnym schemacie i nie odpuszczamy sobie – nasza produktywność znacznie wzrasta. Ponadto jeśli to zadanie jest takie samo – odpowiadamy ciągiem na maile, ciągiem tworzymy oferty albo cokolwiek innego w pracy, co możemy, robimy jedno po drugim to robimy to o 80% (!) szybciej. Dlatego właśnie polecamy ułożenie sobie zadań w taki sposób, aby te bliźniacze zawsze były obok siebie. Już jesteśmy w rytmie odpowiadania na jednego ważnego maila – odpowiedzmy na resztę. Wykonaliśmy już kilka telefonów dzisiaj – zadzwońmy jeszcze tam, gdzie musimy. Najlepsza zasada planowania i organizacji, jaką ktoś kiedykolwiek zaproponował!

Nie rozpraszaj się

Jakże prosto jest przejść z wykonywania swoich obowiązków do robienia quizu „którym rodzajem pizzy dzisiaj jesteś” albo oglądania piesków na YouTube. Dlatego najlepiej jest posiłkować się specjalnymi aplikacjami, które zablokują dla nas pewne strony albo kompletnie wyciszą nieważne powiadomienia. To, czego nie możesz teraz zrobić – zapisz sobie na później, aby ci nie umknęło. Jeśli naprawdę bardzo ci zależy na tym, aby obejrzeć kolejny odcinek śmiesznych filmików albo przeczytać przepis na foie gras. Pamiętaj również, żeby bardzo szybko „wyjaśniać” wszystkich, którzy „chcą ci zająć tylko minutkę”. W rzeczywistości chcą znacznie więcej twojego czasu. Musisz im zaznaczyć, że jesteś bardzo zajęta, dziś zajmujesz się tylko najważniejszymi rzeczami i że faktycznie – masz dla nich tylko minutkę. I nie miej wyrzutów sumienia!



Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze