Co napisać w swoim mailu z CV, który wysyłasz do pracodawcy? WZÓR
-
23 lipca 2019
-
Patrycja
Zdjęcie:
Wysyłasz CV do wielu pracodawców? Jesteś właśnie na tym etapie w życiu, że potrzebujesz jakiejś zmiany, więc szukasz zupełnie nowej pracy? A co dzieje się, kiedy znajdujesz taką ofertę, która przypada ci do gustu i świetnie do ciebie pasuje? Kopiuj wklej formułki „W odpowiedzi na Państwa ofertę załączam swoje CV” i znowu to samo Curriculum Vitae dołączone w pliku? Dziwisz się jeszcze, że nikt się z tobą nie kontaktuje? Przecież chcesz się wyróżnić na tle tych wszystkich osób, prawda? No więc zrób coś, żeby naprawdę cię zauważyli. Przestań powielać schematy. Dowiedz się jak napisać odpowiedni mail, w którym dołączasz swoje CV i znajdź w końcu wymarzoną pracę!
Wyobraź sobie, że jesteś rekruterem…
… i otwierasz skrzynkę, w której WSZYSTKIE tytuły maila w odpowiedzi na ogłoszenie są takie same. No po prostu ciężko ci nawet zapamiętać które już czytałeś, która jest od kogo. No po prostu gąszcz klonów. A gdyby tak trochę podrasować temat wiadomości, żeby już na samym początku wyglądać inaczej? To możliwe. W ofercie pracy są wskazówki jak zatytułować maila – numer referencyjny / nazwa stanowiska lub jakikolwiek inny dopisek – wtedy naturalnie przestrzegaj wszelkich wskazówek. Jeśli jednak masz dowolność to już na tym etapie możesz zaskoczyć rekrutera. Wystarczy, że dopiszesz swoje obszerne doświadczenie w kilku, prostych słowach – nie masz tam przecież zbyt wiele miejsca np. „copywriter, 5 lat doświadczenia” lub jakieś swoje największe osiągnięcie, po którym można cię poznać.
Zachowaj pewną spójność w dokumentacji, którą wysyłasz
Częścią twojego maila są załączniki – zadbaj więc o to, aby były uporządkowane. Trochę możesz ułatwić pracę rekruterowi, a jednocześnie zwrócić uwagę na siebie. Po pierwsze – wychodzi wygoda dla ciebie, ponieważ łatwiej ci znaleźć pliki na dysku, po drugie – widać, że nie wysyłałeś tego CV wszędzie. Chodzi dokładnie o układ „imię-nazwisko-firma do której rekrutujesz-CV” lub „imię-nazwisko-firma do której rekrutujesz-LM” (list motywacyjny). Pamiętaj tylko o jednej rzeczy – nie wyślij czasem pliku, który był nadpisywany milion razy pod daną rekrutację. To widać np. po (1) albo -5 w nazwie. Nie rób tego.
To, co w wiadomości jest najważniejsze
Nigdy nie zostawiaj pustego pola w mailu. Pamiętaj o zachowaniu zwrotów grzecznościowych. Napisz maila w sposób przemyślany. Najpierw skorzystaj ze zwrotu grzecznościowego, potem nawiąż do ogłoszenia, a następnie wystosuj krótką, ale charakterystyczną dla ciebie motywację do rozpoczęcia tutaj pracy. Podaj powód, dla którego powinieneś otrzymać zaproszenie na rozmowę, poinformuj o załączeniu dokumentów, a następnie podziękuj zwrotem grzecznościowym.
WZÓR:
„Szanowni Państwo,
piszę w związku z Państwa ogłoszeniem o pracę na stanowisko copywritera w firmie XYZ. Chciałabym kontynuować swój rozwój zawodowy w Państwa firmie, ponieważ stanowi to dla mnie bardzo ważne wyzwanie zawodowe, a dodatkowo Państwa poglądy bardzo silnie wiążą się z moimi. To, co dla Państwa jest ważne – również i dla mnie ma duże znaczenie. Mam 5-letnie doświadczenie, które poparte jest wieloma sukcesami w pisaniu tekstów reklamowych.
W załączniku znajduje się moje CV, list motywacyjny, a także portfolio.
Mam nadzieję, że zobaczymy się na rozmowie. Bardzo dziękuję za poświęcony mi czas.
Z poważaniem,
ZYT”
Skorzystaj z naszego kreatora listu motywacyjnego
Sprawdź, czy wszystko jest w twoim mailu
Zobacz, czy rubryka temat jest wypełniona i czy wpisałeś na jakie stanowisko aplikujesz i opcjonalnie – czy dopisałeś nr referencyjny danego stanowiska. Przeczytaj maila przed wysłaniem i wyłap wszelkie błędy. Sprawdź, czy załączniki dodały się poprawnie i czy w ogóle tam są. Zobacz czy mail, na jaki wysyłasz swoją wiadomość jest poprawny.
Dzięki tak napisanemu mailowi i zrobienia tzw. checklisty – macie większe szanse na zaproszenie na rozmowę o pracę (a czy wiesz jak zachować się na rozmowie o pracę?) i zatrudnienie!
Znajdź fachowca w swojej okolicy
Dodaj komentarz
Komentarze