Poważna awaria w banku - „wyzerowano mi konto”


  • 20 listopada 2019
  • Patrycja

Zdjęcie:

Klienci Idea Banku informują o poważnej awarii – system bankowości podwójnie księgował transakcje (np. wypłaty bankomatów). Klienci są wściekli i nie kryją oburzenia – na facebookowym profilu banku możemy znaleźć dziesiątki negatywnych komentarzy. O awarii poinformowali sami klienci. „Idea Bank podwójnie księguje przelewy. Wczoraj wyzerowano mi konto” - napisała do serwisu TVN jedna z poszkodowanych kobiet. To bardzo poważny problem, zwłaszcza dla kont firmowych – 20 listopada upływa termin płatności VAT i PIT. 

Pozbawieni swoich środków klienci nie mogą uregulować opłat i korzystać ze swoich środków. W wielu przypadkach mają oni do czynienia z wyzerowaniem konta i przekroczeniem limitu (otrzymują oni wówczas wezwanie do uregulowania zaległości). 

Bank opanował sytuację?

Bank nie poinformował wcześniej o problemach technicznych – niektórzy z internautów piszą wprost, że „mleko się rozlało”. Kilka godzin temu za pośrednictwem Facebooka bank wydał oświadczenie:

19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r.

Internauci nie pozostawiają na banku suchej nitki – niektórzy informują też, że problem dotyczy nie tylko weekendowych transakcji. Bank poinformował, że przyczyna błędu została zdiagnozowana i trwają pracę nad jego rozwiązaniem. Jednocześnie zapewnił, że klienci mogą spodziewać się korekt transakcji w najbliższych dniach. W oświadczeniu możemy też znaleźć przeprosiny – nie ukoją one jednak z pewnością wszystkich nerwów poszkodowanych klientów Idea Banku.



Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze