LinkedIn - czy warto założyć tam konto? Co to jest i jak działa?


  • 26 listopada 2019
  • Patrycja

Zdjęcie:

LinkedIn to wspaniałe miejsce na zbudowanie swojej pozycji zawodowej – każdy powinien posiadać tam profil z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, że większość dużych firm, rekruterów, a także szefów najróżniejszych przedsiębiorstw już tam jest. Czasami nie musimy dużo robić, aby nas znaleziono. To rodzaj marketingu, który doskonale wywinduje cię na ścieżce kariery. Trzeba jednak odpowiednio do tego podejść, dokładnie zapoznać się z portalem i odpowiednio uzupełnić podane tam pola.

Pamiętajcie jednak, że LinkedIn nie zastąpi waszego profesjonalnego CV. Musicie je posiadać i stworzyć je najlepiej, jak potraficie. Wystrzegajcie się błędów i weźcie pod uwagę wszystko, czego się w tym dokumencie wymaga.

LinkedIn – czym jest i czy warto?

LinkedIn to nic innego jak Facebook, ale tylko taki, który pozwala na kontakty zawodowe. Nie znajdziecie tam raczej łańcuszków, filmików z zabawnymi zwierzakami, memów czy grup wsparcia dla mam. Będą tam jednak szefowie dużych firm, rekruterzy, pracownicy różnych przedsiębiorstw z najróżniejszych branż.
Zdecydowanie warto pomyśleć o założeniu LinkedIn bo to miejsce, które bardzo szybko się rozrasta. Obecnie ma na swojej platformie ponad 500 milionów użytkowników. Wyobraźcie sobie, że dotrzecie ze swoim doświadczeniem do 1% z nich, i że 10 osób  z tego jednego procenta będzie chciało was zatrudnić. Fajnie, prawda?

Dzięki LinkedIn można dotrzeć do najważniejszych osób w różnych przedsiębiorstwach, w których chcielibyśmy rozpocząć pracę. Warto więc jak najlepiej się zaprezentować: wystarczy uzupełnić swoje dane, a także przekazać swoje najważniejsze umiejętności i cechy. Macie również miejsce na napisanie czegoś od siebie. Postarajcie się tam pokazać od jak najlepszej strony.

Co można dzięki LinkedIn?

Można dodawać swoich znajomych, znajomych znajomych i nieznajomych. Można obserwować firmy i ludzi, którzy nas motywują do działania, inspirują i są ważni w naszej branży, w której chcemy się rozwijać. Mamy możliwość podejrzeć co robią, i jak, nasi znajomi. Codziennie pojawiają się również wiadomości o aktualnych rekrutacjach, które dopasowane są do naszego profilu zawodowego.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu profilu?

1. Nagłówek – ma 120 znaków i to naprawdę niewiele. Chyba, że operuje się jedynie słowami kluczowymi. Dzięki temu rekruterzy będą mieli większą szansę aby nas znaleźć.
2. Dodaj zdjęcie w tle – to już po prostu kwestie wizualne, lepiej będzie odbierało się dany profil
3. Podsumowanie – opisz się dokładnie, stosuj konkrety, ale jednocześnie nie bój się chwalić tym, co ci się udało. Bądź maksymalnie kreatywny
4. Spersonalizuj swój URL – po prostu, lepiej będzie to wyglądało
5. Pamiętaj o dodaniu PROFESJONALNEGO zdjęcia
6. Potwierdź swoje kwalifikacje testami

Widzicie? Warto założyć LinkedIn.



Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze