Jak przygotować sklep internetowy do Black Friday?

Black Friday


  • 26 maja 2022
  • Mateusz

Zdjęcie: Adobe Stock

Black Friday to doskonale wszystkim znane święto zakupów, które od kilku lat swoją popularnością przebija wszelkie inne okresy wzmożonej konsumpcji. Zgodnie ze statystykami ruch sprzedażowy tego dnia wzrasta nawet o 900%, a każdy Polak jest gotów wydać około 700 złotych na promocję w sklepach, szczególnie tych internetowych. Sprawdźmy, jak przygotować nasz biznes na Black Friday.

Wybierz produkty objęte akcją Black Friday

Pierwszy i najważniejszy etap przygotowania to staranne wyselekcjonowanie tych produktów, które mają być gwiazdami naszego sklepu podczas nadchodzącego Black Friday. Jakie produkty warto przecenić? Przede wszystkim te, które nie cieszą się zbyt dużą popularnością w standardowej ofercie. W wielu przypadkach nadmiar asortymentu może generować koszty, a Black Friday z Shopify to idealny moment, by dokonać rewolucyjnej obniżki i zachęcić klientów do zakupu w atrakcyjnych cenach. 

Coraz więcej sklepów, zgodnie z rekomendacją Shopify Plus decyduje się na delikatną obniżkę wszystkich towarów prezentowanych na stronie. To również jest dobry pomysł, który zachęci klientów do realizacji koszyka, jednak największą uwagę powinniśmy skupić właśnie na produktach, które nie schodzą w satysfakcjonującym wolumenie. To te produkty powinny być dodatkowo zweryfikowane pod kątem zgodności i kompletności opisów, w czym pomoże nam PIM system.


Zadbaj o odpowiednie nagłośnienie promocji

Promocja i wyprzedaż z okazji Black Friday musi być bardzo dobrze wypromowana, nie tylko na stronie internetowej naszego sklepu, ale też w mediach społecznościowych, za pośrednictwem e-mail marketingu i innych skutecznych kanałów komunikacji.

Black Friday to dzień, na który czekają absolutnie wszystkie sklepy internetowe. Jeśli zawczasu nie powiadomimy swoich klientów o możliwości tańszych zakupów, Ci nie zwrócą na naszą ofertę najmniejszej uwagi, poświęcając swój czas tego dnia na przeglądanie ofert innych sklepów, które odpowiednio swoją wyprzedaż zakomunikowały. 

Zweryfikuj stan optymalizacji witryny internetowej

Nasz sklep internetowy nie powinien przygotować się do Black Friday jedynie od strony ofertowej, ale też technologicznej. Przed nadejściem sądnego dnia zweryfikujmy, czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana, sprawna technicznie, a także czy serwery będą w stanie utrzymać wzmożone natężenie ruchu.

Pamiętajmy, że problemy z optymalizacją strony, włączając w to zbyt długi czas ładowania i brak odpowiedniej responsywności na urządzenia mobilne i zbyt ubogie SEO może wpłynąć na algorytmy Google, które błyskawicznie zniosą nasz sklep internetowy znacznie niżej w rankingu wyszukiwania. W odpowiednim zoptymalizowaniu witryny internetowej pomoże nam shopify developer. 


Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze