9 na 10 firm zamyka się bo nie pamięta o tych rzeczach. Zobacz czego potrzeba by odnieść sukces w biznesie.


  • 02 sierpnia 2019
  • Patrycja

Zdjęcie:

Każdy biznes okupiony jest ciężką pracą, pewnymi wyborami i ciężkimi decyzjami. Statystyki też nie są sprzyjające, bo aż 9 na 10 firm bardzo szybko się zamyka. Pozostali, którzy utrzymują się na rynku i chcą odnieść sukces to ci, którzy dobrze się przygotowali do prowadzenia swojego biznesu. To nawet nie są kwestie stricte finansowe – sukces bowiem mogą odnieść tylko te osoby, które  naprawdę biorą pod uwagę kilka elementów, o których inni zapominają.

 

Najważniejsze to wizja i umiejętność szybkiego działania

Bez wizji – nie będzie nic innego. Przedsiębiorca musi wiedzieć w którą stronę chce rozwijać biznes, jak rozwijać go by przynosił jak najwięcej korzyści. Musi wiedzieć, że im szybciej wszystko się wydarzy – tym lepiej dla niego. Szczególnie musi szybko reagować i planować, kiedy wie, że konkurencja nie śpi i rynek jest trudny.

Szybkość planowania i skutecznego, zorientowanego działania na cel może mieć niesamowite skutki. Jeśli ktoś umie wyprzedzić konkurencję, podejmując odpowiednio wcześnie dobre kroki, ma szanse na to, żeby być tym 1 na 10, któremu się udaje. Jeśli ktoś nie umie zarządzać czasem swoim i innych – nic z tej jego firmy nie będzie.

Umiejętności nawiązywania relacji

Budowanie sieci kontaktów, powiązań biznesowych to bardzo ważny aspekt prowadzenia swojej działalności. To kolejny, jeden z ważniejszych czynników, które mogą wpłynąć na powodzenie prowadzenia swojego biznesu. Osoby wpływowe lub takie, które mają potrzebną wiedzę w zakresie ogarniania działalności i chętnie się jeszcze tą wiedzą dzielą – są na wagę złota. Trzeba również umieć nawiązywać zupełnie nowe znajomości. To także inni ludzie tworzą nasz biznes.

zdj1

Umiejętność zdyscyplinowania siebie

Nie wszyscy potrafią się samodzielnie kontrolować, a dzięki temu można osiągnąć naprawdę wiele. Zrealizować założone cele, zapanować nad etyką pracy, pozwala również trzymać się planu, dzięki czemu wszystkie założenia zostają spełnione. Nawet jeśli środowisko, w którym swój biznes prowadzimy daje nam ogromne pole do popisu tj. mamy wspaniałe otoczenie gospodarcze, bez naszego nakładu pracy, bez działania krok po kroku, nasza firma może nie przynieść żadnych zysków i trafimy do wora tych, którym się nie udało.

 

Umiejętność dostosowania się do zmian na rynku i wprowadzania ich w swoim biznesie

Rynki nieustannie się zmieniają, wychodzą nowe technologie. Można również pracować na swoich własnych produktach, a wtedy wszelkie zmiany, ulepszenia, poprawki, dodatki, szlifowanie różnych funkcji są na wagę złota. Nie można się bać zmian i trzeba je wprowadzać w swoim biznesie – najlepiej jak najszybciej, a już w ogóle wspaniale jeśli przed wszystkimi. To daje nam przewagę.

zdj2

Kwestie finansowe

Szef biznesu musi umieć pozyskiwać fundusze na swoje pomysły (plan finansowy), a także umiejętnie finansami zarządzać. Każda złotówka na początku może okazać się na wagę całego złota świata. Dlatego właśnie wychodzimy z założenia, że najlepiej jest mieć dobrze określony budżet, którego się trzyma. Trzeba również pamiętać o tym, że musimy oddzielić swoje finanse prywatne, od zawodowych. Nie może być jednego konta, na którym trzymamy wszystkie pieniądze. To nie jest dobry pomysł!

No i to co najważniejsze, a praktycznie niewiele osób o tym pamięta – trzeba wierzyć, że się uda. Że nawet podejmując ryzyko jesteśmy w stanie sobie poradzić. Że nawet to, co kosztowne, kiedyś nam się zwróci. I w razie czego mieć gotowy plan B. I wszystko będzie dobrze!

 



Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze