E-commerce - co to jest?

Wszystko, co musicie wiedzieć


  • 04 stycznia 2023
  • Patrycja

Zdjęcie: Canva; zdjęcie poglądowe

Często można znaleźć w różnych miejscach hasło "e-commerce". Ale czy w ogóle wiecie, co to znaczy? Ponieważ jest to dość enigmatyczna nazwa, warto wyjaśnić czym dokładnie jest. Zobaczcie więc, na czym dokładnie polega ten tajemniczy "e-commerce", a także dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie. 

E-commerce - co to jest? 

E-commerce to nic innego jak po prostu handel elektroniczny (nazwa wzięła się z język angielskiego i jest to skrót od "electronic commerce". W języku polskim stosować można np. nazwę e-handel czy handel elektroniczny). To stosunkowo młoda gałąź gospodarki – zakupy w Internecie robimy bowiem od niedawna. Robienie zakupów w Internecie robi się coraz popularniejsze i coraz chętniej po to rozwiązanie sięgają różnego rodzaju klienci. Co roku ten wirtualny świat notuje coraz to lepsze zyski. Coraz częściej w różnych ofertach pracy można znaleźć zapis o tym, że "wymagane jest doświadczenie w branży e-commerce", dlatego, że jest to przyszłość.

Internet traktowany jest jak wielkie centrum handlowe, w którym znajdziemy wszystko, czego szukamy. E-commerce to robienie zakupów online, za pomocą swojego komputera lub telefonu i łącza internetowego. To, co różni sklep e-commerce od sklepów tradycyjnych to fakt, że trudniej przekonać jest klienta internetowego do zakupu akurat na naszej stronie, z racji, że ma nieograniczone możliwości wyboru. 


Typy e-commerce 

E-commerce można podzielić na kilka kategorii. Jedna z nich to taka, w której różni się między sobą ze względu na przedmiot handlu. I tak można podzielić e-commerce na:

  • handel dobrami cyfrowymi (wszystko to, co jest dziełem w postaci elektronicznej np. e-booki, gry i programy online),
  • handel dobrami fizycznymi (wszystko to, co możemy kupić standardowo w sklepie),
  • handel usługami (zlecanie konkretnego zadania).

Handel elektroniczny można podzielić także według kategorii kto ze sobą przeprowadza transakcje i tutaj można wyróżnić: 

  • B2C, business to customer – tutaj dochodzi do transakcji bezpośrednio między firmą a klientem indywidualnym; osoba prywatna kupuje coś od danego przedsiębiorstwa;
  • B2B, business to business – tutaj dochodzi do wymiany handlowej między dwoma firmami;
  • C2C, customer to customer – handel między dwiema osobami prywatnymi, czyli kiedy jedna strona jest sprzedawcą a druga kupującym, często do tego rodzaju transakcji używa się znanych portali internetowych.

 Warto bliżej poznać e-commerce, ponieważ właśnie w tym jest prawdziwa przyszłość. 


Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze