Specjalista ds. marketingu praca - opis zawodu, zarobki, wymagania


  • 21 kwietnia 2020
  • Patrycja

Zdjęcie:

Zastanawialiście się kiedyś czy praca w marketingu i reklamie jest dla was? Czy macie wszystkie potrzebne kwalifikacje, umiejętności i cechy, aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę w tym zawodzie? Pomożemy wam lepiej zrozumieć ten zawód i podpowiemy, czy sprawdzicie się na takim stanowisku. Może dzięki nam – ktoś z was pójdzie tą ścieżką? Ile zarabia osoba na stanowisku specjalisty ds. marketingu? Jakie zadania musi wykonywać? Sprawdźcie koniecznie. 

Charakterystyka zawodu 

Specjalista ds. marketingu to osoba, która zajmuje się działaniami marketingowymi przedsiębiorstwa, w którym pracuje. Planuje, koordynuje, rozdysponowuje, wybiera i testuje. Do głównych zadań na tym stanowisku należy analizowanie wyników sprzedaży w firmie, planowanie i realizacja kampanii reklamowych i PR-owych, określenie założeń w sprawie komunikacji z klientem, przygotowanie materiałów promocyjnych czy określenie budżetu na kampanie reklamowe. Oprócz tego, na co dzień, specjalista od marketingu musi współpracować z innymi działami, aby stworzyć jak najlepszą kampanię marketingową. 

Wymagania na stanowisku 

Aby zostać specjalistą ds. marketingu – należy ukończyć studium policealne, a najlepiej uzyskać wykształcenie wyższe w kierunku marketingu i reklamy. Osoby, które chcą się znaleźć na tym stanowisku, powinny doskonale umieć język angielski i bezbłędnie poruszać się w arkuszu kalkulacyjnym. To nie jest stanowisko pierwsze z brzegu – jest to niezwykle odpowiedzialny „stołek”, więc żeby się tutaj dostać, powinno się mieć już jakieś doświadczenie z zakresu reklamy i marketingu. Najczęściej 2-3 lata wystarczą. Osoba na tym stanowisku powinna wychodzić z inicjatywą, analitycznie myśleć, potrafić negocjować, a także z łatwością nawiązywać kontakty. 

Osoba na tym stanowisku powinna potrafić radzić sobie ze stresem – jest często spore natężenie pracy, co dla niektórych może być sporym problemem. Warto więc mieć to na uwadze. 

Specjalista ds. marketingu może pracować w firmach branży FMCG, motoryzacji, IT, agencjach reklamowych i wielu innych miejscach zajmujących się sprzedażą. 

Zarobki w zawodzie 

Wysokość pensji specjalistów ds. marketingu często się waha. Może to być zarówno 3,5 tysiąca, ale to może być również 20 tysięcy. Zależy to od branży, a także regionu, w którym podjęto zatrudnienie. Często na tym stanowisku otrzymuje się określone benefity np. samochód służbowy, laptop czy telefon służbowy. 



Znajdź fachowca w swojej okolicy


Dodaj komentarz

Przepisz kod

Komentarze