Twoja strona www - o co zadbać, by stała się naszą wizytówką?
-
26 sierpnia 2019
-
Patrycja
Zdjęcie:
Strona www to bez wątpienia wizytówka, która naprawdę może przydać się w obecnych czasach. Są takie branże w których możesz trochę odpuścić swojemu CV (ale nie je pominąć), kiedy starasz się o jakieś stanowisko. Na pewno o copywriterze więcej powie własna strona z zakładką „blog” niż kilka wpisów w CV. To samo tyczy się chociażby grafika, czy fotografa. Strona www może być stricte takową stroną, ale może być również blogiem albo specjalną galerią z pracami. Niezależnie od tego, jaką drogą pójdziesz – może pomóc ci znaleźć pracę. Pod warunkiem, że zachowasz wszystkie elementy, które są ważne z punktu widzenia osoby, która na tę stronę ma trafić.
>> SZUKASZ PRACY? Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy <<
Long story short
Kiedyś nałogowo bawiłam się w tworzenie stron – wiedziałam, że chcę pisać i z tego żyć. Korzystałam z najróżniejszych stron typu wix, blogger, wordpress i wiele, wiele innych, które udało mi się namierzyć w sieci. Wszystkie wyglądały raczej średnio, ale bardzo dbałam o to, żeby było tam jak najwięcej moich treści. Niestety, nie sprawdzało się to z kilku powodów o których wiem dopiero dzisiaj i żałuję, że nie wiedziałam o tym wcześniej. Zaliczyć do nich należy:
• zbyt długi, nikomu nic nie mówiący adres URL strony. Myślę także, że nie wyglądało to zbyt profesjonalnie kiedy dodawała się automatycznie nazwa witryny, z której zdecydowałam się korzystać,
• sama w sobie nie wyglądała zbyt profesjonalnie i można powiedzieć, że była robiona na kolanie,
• nie miała responsywności w grafikach, więc czasami coś się ucinało albo uciekało,
• nie każda strona działała dobrze na telefonie, chociaż teoretycznie powinna,
• absolutnie nie pozycjonowałam żadnej treści.
I myślę, że znalazło by się jeszcze kilka powodów dla których sama bym swojej własnej strony nikomu nie poleciła. Więc co mieli sobie pomyśleć ci, którym, chyba przypadkowo, udało się na stronę trafić? Teoretycznie mieli zwracać uwagę na treści – praktycznie widzieli również wszystko inne i być może to dawało zły obraz moich umiejętności.
Stworzenie strony to jedno i, jak mawia Pani Swojego Czasu, „zrobione jest lepsze od doskonałego”, ale czasami lepiej, żeby to „zrobione” było chociaż trochę „doskonałe”. Więc jak zrobić taką stronę, na którą każdy chętnie wejdzie?
Zastanów się kto i po co ma na nią wejść
Jeśli traktujesz to jako swoją wizytówkę, informacje o sobie – musisz wczuć się w osobę, która będzie cię potrzebowała. Co może od ciebie oczekiwać? Co zwróci jej uwagę? Co będzie dla niej ważne? Jeśli zadasz sobie te pytania, a potem przejrzysz Internet w poszukiwaniu odpowiedzi to masz większą szansę, że ktoś w ogóle zwróci na ciebie swoją uwagę.
Jeśli wiesz, że chcesz zostać copywriterem to stwórz dwie, najważniejsze, podstrony – w których napiszesz coś o sobie, a także zakładkę z blogiem, gdzie będzie można podejrzeć dokładnie jaki masz styl pisania.
Owszem, strona jest dla ciebie. Ale przede wszystkim dla kogoś, kto ma zdecydować się na zatrudnienie do danego projektu właśnie ciebie. Przekonaj go, że warto.
Zakładka „o mnie”
Musisz wiedzieć kim jesteś dokładnie – jakie masz cechy, mocne strony i co naprawdę, realnie, możesz komuś zaproponować. Dlatego najlepiej jeśli zrobisz rachunek sumienia, a następnie ładnie ubierzesz to w słowa. Dobrze, jeśli znajdziesz cokolwiek co te słowa potwierdzi i że nie będą to jedynie rzucone, utarte frazesy. Każdy z nas może być pracowity, ale z czego to wynika? Jak możemy to potwierdzić? To jest bardzo ważne, jeśli kiedykolwiek chcemy potraktować swoją stronę jak rekomendację naszej osoby.
Dopracowanie techniczne
To zostawilibyśmy już dzisiaj profesjonalistom, chyba że rzeczywiście macie o tym jakieś większe pojęcie. Dopracowanie tego pod kątem informatycznym jest niezwykle ważne – przebywanie na stronie ma być przyjemne dla użytkownika. Musi być przejrzyście, czytelnie i musi działać na telefonii komórkowej, bo większość osób właśnie w taki sposób korzysta z Internetu. Jeśli czegoś nie wiecie – spytajcie osoby kompetentnej, która podsunie wam dobre rozwiązania.
I nie przesadzajcie z kolorami, layoutem, czcionkami… Mniej, znaczy lepiej. Będzie przyjemniej, czytelniej i na pewno chętniej ktoś do tej strony powróci.
Znajdź fachowca w swojej okolicy
Dodaj komentarz
Komentarze